16 oktober 2012

Grapes välgörande vita granolabitar


Jag blir vrålhungrig av att amma. Under graviditeten fanns det ingen plats kvar i magen för mat men nu skulle jag kunna äta hur mycket som helst. Avbruten nattsömn på grund av amningen gör även att jag är mer sötsugen än vanligt. Under en tidpunkt då min kropp behöver näring som allra mest vill jag fortfarande äta bra mat. Mitt favoritgodis just nu är bitar av Grapes granola bars doppade i vit choklad. Alldeles lagom sött och chokladigt för att hålla godistrollet borta men fortfarande fyllda med goda fetter, fibrer och vitaminer.

ca 16 st
ca 4 st Grapes granola bars med gojibär (1/3 sats)
100 g vit choklad
2 msk gojibär, hackade

Gör så här:

Dela granola barsen i mindre bitar. Smält chokladen i en glasskål i micron. Doppa bitarna i choklad och strö över gojibär. Låt stelna i kylen och förvara dem där.



5 kommentarer:

lilla my sa...

Låter fantastiskt gott! Grattis till lille killen! Jag följer fortfarande din blogg och lagar flera av recepten. Tyvärr går vi miste om all god ost o yoghurt med tanke på Lykkes mjölkallerg men det blir gott iaf! Hälsn Hanna

Ann-Louise sa...

@ Hanna: Tack och vad kul att du gillar recepten! Jag har sett i häslokostaffärer att det finns mjölkfri ljuschoklad - skulle kunna funka som bra alternativ till den vita chokladen. Hoppas att är bra med er och vi tänker ofta på Lykke och hur grymt bra hon var på att klättra. :)

tina sa...

Ann-Louise! Ses vi i helgen? Hoppas!

Ann-Louise sa...

@ Tina: Absolut! Jag kan vara med en sväng både på fre & lör. Ser fram emot att ses IRL. :)

Olivia sa...

Vilka bra och inspirerade inlägg! Ska definitivt testa flera recept! Tack : )