17 maj 2015

Istanbul!


Jag är precis hemkommen från en grymt härlig resa till Istanbul! I över tio år har jag längtat efter att besöka staden där moskéerna dominerar stadsbilden som stora, ståtliga berg. Denna vackra stad gjorde mig inte besviken. Jag och min man har vandrat längs livliga gator, besökt arkitektoniska mästerverk, hysteriska marknader samt ätit vansinnigt god mat och druckit turkiska viner. Efter att ha pussat på mina barn och delat ut presenter behöver jag samla mina intryck och krafter. Jag lovar dock att återkomma inom kort och berätta mer om maten i Istanbul.

2 kommentarer:

Charlotta Ljungblad sa...

GUD vad kul, dit har jag velat åka länge! Ska bli SÅ kul att läsa om er resa!

Ann-Louise sa...

@ Charlotta: Åk dit! Du kommer inte att bli besviken och jag lovar att återkomma med en massa bra mattips. :)